عوامل مؤثر بر موفقیت ایمپلنت دندان

بدون دیدگاه
مقالات
عوامل مؤثر بر موفقیت آمیز بودن کاشت ایمپلنت

موفقیت ایمپلنت دندان به موارد بسیاری نظیر طرح درمان درست پروتزی، جراحی مناسب و انتخاب سیستم ایمپلنت معتبر و خوب و شرایط سیستمیک و فیزیکی مناسب بیمار بستگی دارد. برای دریافت یک ایمپلنت دندانی موفق، لثه سالم و استخوان کافی نیاز است و پس از دریافت ایمپلنت هم باید سلامت لثه و بافت های دهانی حفظ شود و بهداشت دهان و دندان حتی بیشتر از گذشته رعایت گردد.ملاقات های متعدد با دندانپزشک می تواند موفقیت طولانی مدت ایمپلنت را تضمین کند.

 

 

از دیگر عواملی که باعث موفقیت کاشت دندان می‌شود می‌توان به مهارت دندانپزشک و برند مورد استفاده اشاره کرد، حال اغلب مراکز معفتبر کاشت دندان از برندهای معتبری نظیر سونیسی، آمریکایی، کره‌ای و غیره  استفاده می‌کنند و همین امر منجر به قیمت بالای ایمپلنت شده، همشهریان عزیز ساکن نصف جهان می‌توانید جهت آگاهی از قیمت ایمپلنت، مقاله ی قیمت ایمپلنت در اصفهان را مطالعه نمایید.

علت از دست رفتن ایمپلنت می تواند ناشی از جراحی نامناسب در اثر بی تجربگی دندانپزشک، عدم طرح درمان مناسب پروتز و عدم طراحی درست پروتز و پخش نیروی ناصحیح بعد از تحویل پروتز به بیمار باشد. ازجمله علل دیگر، انتخاب سیستم های ایمپلنت با کیفیت پایین است که به خصوص در مراحل پروتز بسیار تاثیرگذار است و چه بسا با بعضی از انواع ایمپلنت دندان که کیفیت بالایی ندارند هیچ‌گاه امکان انجام درمان‌های پروتزی مطلوب فراهم نخواهد بود.

ایمپلنت اقساطی

عوامل مؤثر بر موفقیت ایمپلنت دندان

حال بسیاری از بیماران به دلیل ترس از شکست ایمپلنت، از انجام آن هراس دارند، لازم به ذکر است که اگر مواردیکه در ادامه به آن اشاره می‌کنیم رعایت شود، ایمپلنت دندان موفق بوده و فرد بدون هیچ مشکلی می‌تواند از دندان‌های زیبا لذت ببرد، حال عوامل مؤثر بر موفقیت نصب ایمپلنت دندان عبارتند از:

  • رعایت بهداشت دهان و دندان توسط بیمار
  • پرهیز از استعمال دخانیات
  • کنترل بیماری‌هایی نظیر فشار خون، دیابت و غیره
  • پرهیز از دندان قروچه
  • نداشتن بیماری‌های دهان و دندانی
  • وجود استخوان کافی
  • برند معتبر
  • توجه به مراقبت‌های قبل و بعد ایمپلنت

حال در بسیاری از موارد علت ار دست رفتن ایمپلنت ناشی از جراحی نامناسب در اثر بی تجربگی دندانپزشک است.

 

عوامل مؤثر بر موفقیت ایمپلنت دندان

دوره ترمیم استخوان اطراف ایمپلنت

غلب موارد امکان درمان پروتزی بلافاصله پس از جراحی ایمپلنت وجود ندارد و باید به ایمپلنت زمان داده شود تا با استخوان ادغام شود و استخوان شروع به اتصال به فیکسچر کند. دراین مدت که می‌تواند چند ماه باشد بیمار فعالیت‌های معمول مانند خوردن، نوشیدن و صحبت کردن را دارد ولی در روز‌های اول باید دقت شود که از خوردن غذا‌های سفت و برخورد آن‌ها با محل جراحی ایمپلنت اجتناب کند.

به گفته دکتر آرش گلستانه متخصص کاشت دندان در اصفهان:

بهداشت دهانی باید مطلوب و مناسب باشد و به‌طور معمول انجام شود. برای رعایت بهداشت دهان پس از کاشت ایمپلنت اغلب نیاز به استفاده از دهانشویه‌ها می‌باشد. چنانچه محل ایمپلنت در نواحی جلوی دهان است و بیمار نیازمند به داشتن دندان در طول این چند ماه است می‌توان پروتز موقتی از نوع متحرک یا ثابت برای بیمار ساخت.

 

دوره ترمیم استخوان اطراف ایمپلنت

آیا ایمپلنت پس می زند؟

در صد موفقیت انجام ایمپلنت دندان به عوامل مختلفی بستگی دارد که در بیماران مختلف متفاوت است. حتی این مسئله در مورد ایمپلنت فک بالا و پایین نیز تفاوت دارد. به طور متوسط میزان موفقیت ایمپلنت دندان ۹۵% گزارش شده است.

بهترین حالت قرار دادن ایمپلنت قرار دادن ایمپلنت بلافاصله پس از کشیدن دندان است. در صورتی که دندان از دست رفته، عفونی نباشد و مقدار زیادی استخوان در اثر عفونت از دست نرفته باشد، شانس زیادی برای جایگزینی همزمان ایمپلنت دندان وجود دارد.

 

آیا ایمپلنت پس می زند؟

کاشت ایمپلنت دندان در چه کسانی موفق تر است؟

حال سوالی که برای بسیاری از افراد ممکن است پیش آمده باشد این است که کاشت ایمپلنت دندان در چه کسانی موفق تر است؟  در جواب ین سؤال بایستی گفت موفقیت کاشت ایمپلنت معمولا در افرادی بیشتر است که سابقه ی مصرف و یا هر نوع مشروبات الکلی را ندارند، از استخوان کافی برخوردارند، به بهداشت دهان و دندان خود توجه بسیار می‌کنند، دچار بیماری‌های دهان و دندانی نیستند.

حال برخی بیماران، مبتلا به فشارخون، دیابت و بیماری نظیر آن هستند، این افراد می‌توانند ایمپلنت موفقی داشته باشند در صورتی که بیماری‌شان را کنترل کرده و به طور منظم با دندانپزشک خود در تماس باشند.

 

کاشت ایمپلنت دندان در چه کسانی موفق تر است؟ 

اگر نتیجه کاشت ایمپلنت دندان موفق باشد باز هم ممکن است بعدا با شکست مواجه شود؟

بله براساس گزارشات به دست آمده بسیاری از بیماران ابتدا نتیجه کاشت ایمپلنت دندانشان موفق بوده ولی بعدها با مشکل مواجه شده که از جمله  آن‌ها افرادی هستند که به بهداشت دهان و دندان خود توجه نمی‌کنند و همین امر منجر شده تا محل ایمپلنت باعفونت، التهاب و غیره مواجه شود. از دیگر دلایل آسیب به عصب در هنگام کاشت ایمپلنت است که معمولا با علائمی نظیر گزگز کردن، مورمور شدن و بی حسی همراه است.

درموارد بسیار نادر بدن ایمپلنت را پس زده که معمولا با عوارضی نظیر افزایش درد در محل کاشت، ورم، تب و لرز همراه است. همچنین آسیب به نواحی اطراف ایمپلنت و یا سوراخ شدن سینوس نز می‌تواند منجر به شکست ایمپلنت شود.

 

اگر نتیجه کاشت ایمپلنت دندان موفق باشد باز هم ممکن است بعدا با شکست مواجه شود؟

کلام آخر

عوامل بسیار زیادی در موفقیت ایمپلنت موثرند که برخی به متخصص و برخی به بیمار مربوط است، در وهله ی اول انتخاب دندانپزشک ماهر است که تاثیر بسیار زیادی در نتیجه نهایی دارد، زیرا اگر دندانپزشک کم تجربه و یا بی تجربه باشد ممکن است بیمار با چالش‌های بسیاری روبرو کند، مورد دوم رعایت بهداشت دهان و دندان بوده که از بیماری‌های دهان و دنئان تا حد بسیاری جلوگیری می‌کند.

دکتر آرش گلستانه جهت اطمینان خاطر بیماران عزیز در تلاش تا از بهترین تجهیزات دنیا جهت کاشت دندان یک روزه در اصفهان بهره گیرند. خبر خوب این است که شما می‌توانید در مطب دکتر ارش گلستانه دندان‌های خود را با بهترین کیفیت به صورت اقساطی جایگزین کنید، جهت اطلاعات بیشتر مقاله ایمپلنت اقساطی در اصفهان را مطالعه نمایید.

نوشتهٔ پیشین
ایمپلنت بدون جراحی چگونه است؟
نوشتهٔ بعدی
در رفتگی فک صورت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست