تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر کرونا پیش از جراحی

تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر کرونا پیش از جراحی

چگونه پیش از عمل جراحی ایمپلنت سیستم ایمنی بدنمان را در مقابل ویروس کرونا تقویت کنیم؟

سیستم ایمنی بدن شامل گلبول های سفید و آنتی بادی ها، گره های لنفی (Lymph Nodes) و ارگان های دیگری می شود که از بدن در برابر بیماری های مختلف محافظت می کند. اختلالات گوناگون می تواند به سیستم ایمنی بدن آسیب برساند و بیمار را در معرض ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله کرونا قرار دهد. اختلالات سیستم ایمنی بدن می تواند جزئی یا بسیار حاد باشد. معمولاً اختلالات سیستم ایمنی جزئی در حالت عادی توسط فرد تشخیص داده نمی شود اما به علت شیوع ویروس کرونا همه افراد باید به دقت نحوه واکنش و پاسخ بدن خود را به عفونت ها و زخم های موجود بررسی کند و در صورتی که هرگونه ضعفی در سیستم ترمیم و بهبود بدن مشاهده کردند؛ اقدامات لازم را برای افزایش سیستم ایمنی بدن خود انجام دهند.
به منظور افزایش سیستم ایمنی بدن در مقابل ویروس کرونا پیش از عمل جراحی ایمپلنت دندان بهتر است موارد زیر را رعایت نمایید:

برای مقابله با ویروس کرونا پیش از کاشت ایمپلنت بهداشت فردی و تنفسی خود را حفظ کنید.

با حفظ بهداشت فردی و بهداشت تنفسی سعی کنید سالم بمانید و از ایجاد عفونت یا زخم شدن بدن خود جلوگیری کنید. یکی از ساده ترین روش های تقویت سیستم ایمنی بدن، حفظ بهداشت دهان و دندان، دستها و به طور کلی بدن است. مرکز جهانی پیشگیری و کنترل بیماریها (Centers For Disease Control And Prevention) توصیه کرده است که قبل، حین و بعد از از مراجعه به مطب دندانپزشکی برای انجام کارهای مختلف مانند ایمپلنت دندان یا لمینت، دست های خود را بشویید. در صورتی که به علت انجام عمل جراحی مانند کاشت ایمپلنت دندان، زخم باز در دهان شما وجود دارد؛ چندین بار در روز آب نمک قرقره کنید و در صورتی که دست های خود را ضدعفونی نکرده‌اید؛ زخم خود را لمس نکنید. شستن دست ها حتماً باید با آب و صابون یا توسط مواد ضدعفونی کننده انجام گیرد. شستن دستها با آب خالی بدون استفاده از مواد شوینده یا صابون تاثیری در از بین رفتن ویروس کرونا نخواهد داشت.

در کلینیک دندانپزشکی از افرادی که علائم شبیه آنفولانزا دارند دوری کنید.

افرادی که سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف است باید از نزدیک شدن به افرادی که علائم سرماخوردگی آنفولانزا یک عفونت های دیگر در آنها مشاهده می‌شود خودداری کنند. ویروس هایی مانند کرونا و بیماری‌های دیگر کاملا موثری هستند و در اثر تماس افراد به یکدیگر منتقل می‌شوند. ویروس‌ها در مخاط بدن فرد بیمار زندگی می کنند و در صورتی که عطسه یا سرفه بیمار در فاصله نزدیکی از افراد دیگر انجام گیرد احتمال انتقال ویروس وجود خواهد داشت. بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا خودداری از برقراری تماس با افراد دیگر از طریق بغل کردن بوسیدن یا حتی دست دادن است.

از جراح بخواهید وسایل دندانپزشکی را ضدعفونی کند و از ابزارهای یکبار  مصرف استفاده نماید.

ویروس کرونا ممکن است روی ابزارها و وسایل دندانپزشکی نیز وجود داشته باشد بنابراین در صورتی که برای کاشت ایمپلنت و لمینت به مطب دندانپزشک مراجعه می‌کنید؛ حتماً از جراح بخواهید که تمام وسایل را پیش از شروع عمل جراحی ایمپلنت دندان ضد عفونی کند .چون بیمار حین انجام کار های دندانپزشکی نمی تواند روی دهان خود ماسک بگذارد؛ جراح باید در تمام مدت عمل جراحی و تا زمانی که بیمار از اتاق خارج نشده روی صورت خود ماسک بگذارد و از دستکش یکبار مصرف استفاده کند. بهتر است تا حد ممکن از وسایل و ابزار های یکبار مصرف استفاده شود و پس از اتمام کارهای دندانپزشکی یک بیمار، تمام وسایل در سطل زباله انداخته شود.

بیشتر بخوانید:

کرونا ویروس خانواده گسترده‌ای از ویروس ها هستند که روی سیستم و ارگانهای بدن حیوان و انسان تاثیر می گذارند. افرادی که به کرونا ویروس مبتلا شوند؛ علائمی شبیه سرماخوردگی خواهند داشت و ممکن است به بیماری‌های شدیدتری مثل سارس یا نوع جدید کرونا ویروس با نام کوید ۱۹ که تا به حال انسان ها را مبتلا نکرده بود؛ دچار شوند. منشاء این بیماری از کشور چین از دسامبر ۲۰۱۹ آغاز شده است. بنابراین نحوه درمان و مدت زمان باقی ماندن آن در بدن انسان هنوز به طور کامل کشف نشده است.
در چه مواقعی جراحی سینوس لیفت لازم است؟
مراقبت های پس از کامپوزیت ونیر