آیا ایمپلنت پانچ درد و خونریزی دارد؟

آیا ایمپلنت پانچ درد و خونریزی دارد؟

درگذشته پروسه‌ی کاشت دندان بسیار دردناک و طولانی‌مدت بود، به همین علت برخی افراد با این تصور، اقدام به درمان بی‌دندانی‌شان نکرده و با چالش‌هایی نظیر مشکل در جویدن غذا، کاهش اعتمادبه‌نفس و غیره مواجه می‌شدند. خبر خوب این است که ورود ایمپلنت پانچ به دنیای دندانپزشکی باعث شده تا ایمپلنت به‌راحتی انجام گیرد؛ زیرا در این روش تمامی مراحل در یک روز انجام شده و بیمار کمترین میزان درد و خونریزی را تجربه می‌کند به همین علت اغلب دندانپزشکان از این روش با نام کاشت دندان بدون جراحی نیز یاد می‌کنند.

حال ممکن است باتوجه‌به صحبت بالا این سؤالات برایتان پیش بیایید که ایمپلنت پانچ چیست؟ ایمپلنت پانچ چه مزایا و معایبی دارد؟ مراقبت‌های پس از ایمپلنت پانچ به چه صورت است؟ در ادامه دکتر آرش گلستانه قصد دارند به‌تمامی سؤالات گفته شده به طور مفصل پاسخ دهند. همراه ما باشید.

ایمپلنت پانچ چیست؟

همانطور که در بالا گفتیم در گذشته پروسه کاشت دندان بسیار طولانی و دردناک بود و حال همین امر نیز باعث شده که امروزه نیز بسیاری از بیماران باتوجه‌ به پروسه طولانی ایمپلنت سنتیو دردناک بودن آن باورهای اشتباهی درمورد ایمپلنت داشته باشند به عوان مثال بیماران بسیار از دندانپزشکان بسیار بپرسند که آیا ایمپلنت درد دارد؟

در حال حاضر روش‌های نوینی به میان آمده که باعث شده روند ایمپلنت بسیار راحت تر انجام گیرد یدون آنکه نیاز به گذراندن دوره ی نقاهت طولانی مدت باشد به طور مثال در هنگام مراجعه به دندانپزشک ممکن است نام ایمپلنت پانچ، ایمپلنت فلپ لس، ایمپلنت فوری و یا ایمپلنت یک‌روزه را بشنوید و این سؤال در ذهنتان شکل بگیرد که ایمپلنت پانچ چیست؟ در واقع ایمپلنت پانچ به‌نوعی ایمپلنت گفته می‌شود که در آن نیازی به برش لثه و جراحی نیست.

برای انجام این روش لازم است تا بیمار از استخوان کافی و لثه سالم برخوردار باشد و در صورت وجود عفونت، استخوان ضعیف و غیره ممکن است روند درمان به تعویق بیفتد، به طور مثال برای افرادی که دارای استخوان فک تحلیل رفته هستند بایستی کاشت استخوان انجام شود که این مرحله حدود 3 تا 9 ماه طول می‌کشد.

برای انجام ایمپلنت پانچ ابتدا دندانپزشک با استفاده از معاینه و بررسی عکس‌ها شرایط دهان را بررسی می‌کند، سپس درصورتی‌که شرایط بیمار جهت انجام ایمپلنت پانچ مطلوب بود در همان جلسه کاشت دندان را انجام می‌دهد. به این صورت که ابتدا با دستگاه مانند پانچ درون فک سوراخ‌هایی ایجاد می‌کند، سپس ایمپلنت را در محل موردنظر کاشته و روکش موقت را روی آن قرار می‌دهد.

بعد از ادغام استخوان و ایمپلنت که معمولاً سه ماه زمان نیاز دارد بیمار به مطب دندانپزشک خود را مراجعه کرد و دندانپزشک از دندان‌های وی قالب تهیه می‌کند. پروسه ساخت تاج دندان طبیعی معمولاً دو هفته زمان می‌خواهد.

"</p

مزایای ایمپلنت پانچی

اغلب دندانپزشکان به دلیل مزایای بسیار ایمپلنت فلپلس آن را به بیماران خود می‌دهند، حال شاید این سؤال برایتان پیش بیاید که ایمپلنت پانچ چه مزایایی دارد؟

• تمامی مراحل در یک جلسه قابل انجام است.
  • بر خلاف ایمپلنت سنتی نیازی به برش لثه نیست.
  • میزان درد و خونریزی به حداقل می‌رسد.
  • دوره‌ی نقاهت کمتری نسبت به ایمپلنت سنتی دارد.
  • مانع تحلیل استخوان می‌شود.
  • روی صورت کبودی اتفاق نمی‌افتد.
  • میزان آسیب به استخوان و بافت‌های اطراف به طور قابل‌توجهی کاهش می‌یابد.
  • در روش ایمپلنت فلپلس هیچ نوع پوسیدگی وجود ندارد.

"مزایای

مراقبت‌های پس از ایمپلنت پانچی

همان‌طور که در بالا گفتیم ایمپلنت‌ها جایگزین دندان‌های طبیعی هستند، در نتیجه مراقبت از ایمپلنت پانچ تفاوت چندانی با دندان‌های طبیعی ندارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

• رعایت بهداشت دهان و دندان مانند مسواک، نخ دندان و شستن دهان با دهان‌شویه
  • پرهیز از شکستن خوراکی‌های سفت مانند انواع آجیل با دندان
  • پرهیز از مصرف دخانیات نظیر سیگار و قلیان
  • پرهیز از مصرف انواع مشروبات الکلی
  • مراجعه منظم به دندانپزشک جهت معاینه
  • پرهیز از مصرف مواد غذایی چسبنده

"مراقبت‌های

ایمپلنت به روش فلپلس برای چه کسانی مناسب است؟

درگذشته برخی از افراد قادر به استفاده از ایمپلنت نبودند به همین علت بایستی به سراغ روش‌های دیگر نظیر دندان‌مصنوعی می‌رفتند و یا تا پایان عمر بی‌دندانی را تحمل می‌کردند، ولی ایمپلنت فلپلس باعث شده تا کاشت دندان برای تمامی افراد فراهم شود و این روش برای افراد زیر پیشنهاد می‌شود:

• افرادی که مبتلا به بیماری‌هایی نظیر دیابت، فشارخون و غیره هستند.
  • افرادی که دخانیات نظیر سیگار مصرف می‌کنند.
  • عرض استخوانی کمی دارند.
  • افرادی که از روند کاشت ایمپلنت ترس دارند.
  • بیمارانی که بایستی بلافاصله پس از ایمپلنت دندانشان روکش شود.

همچنین لازم به ذکر است این روش زمانی قابل انجام است که بیمار نیازی به لیفت سینوس و یا پیوند استخوان نداشته باشد.

"</p

معایب ایمپلنت پانچ

ایمپلنت فلپلس نیز مانند تمامی روش علاوه بر مزایای بسیاری معایبی نیز دارد، اما معایبی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم دلیل بر بد بودن این روش نیست و در نوع خود بهترین گزینه برای درمان بی‌دندانی است، در ادامه معایب ایمپلنت پانچ را بررسی می‌کنیم.

• دندانپزشک در این روش دید کافی ندارد.
  • تعداد دندانپزشکانی که ین روش را انجام می‌دهند محدود است.
  • هزینه بالاتری نسبت به ایمپلنت سنتی دارد.
  • ممکن است به ساختار عصب فک و یا سینوس‌ها آسیب وارد شود.
  • شل‌شدن ایمپلنت یا عفونت

لازم به ذکر است که برخی موارد نظیر شل‌شدن و یا آسیب به ساختار فک در صورتی اتفاق می‌افتد که دندانپزشک تجربه چندانی نداشته باشد.

"معایب

برای انجام ایمپلنت پانچ به چه دندانپزشکی مراجعه کنیم؟

حال سؤال اینجاست که انجام برای ایمپلنت فلپلس به چه کسی مراجعه کنیم؟ در جواب این سؤال بایستی گفت که در حال حاضر دندانپزشکان بسیاری در زمینه ایمپلنت فعالیت می‌کنند، این مورد نیز بیشتر در شهرهای بزرگی نظیر اصفهان، تهران، مشهد و غیره مشاهده می‌شود.

همین امر باعث شده تا افراد در انتخاب ایمپلنتولوژیست با چالش‌های فراوانی مواجه شوند، حال توجه کنید که دندانپزشک برای انجام ایمپلنت بایستی مدرک معتبر و تجربه داشته باشد. همچنین از بهترین برندها و تجهیزات روز دنیا استفاده کند.

"برای

قیمت ایمپلنت به روش پانچ در اصفهان

در حال حاضر باتوجه‌به قیمت بالای تجهیزات ایمپلنت پانچ، قیمت ایمپلنت پانچ در اصفهان بالا است، برای تعیین قیمت ایمپلنت پانچ نمی‌توان هزینه دقیقی را اعلام کرد؛ زیرا شرایط هر فرد با فرد دیگر متفاوت است، به طور مثال برخی افراد به کاشت استخوان نیاز دارند. همچنین در قیمت ایمپلنت پانچ نوسانات بازار نیز دخیل است.

آیا پس از ایمپلنت فلپلس به روکش موقت نیاز است؟

در برخی موارد دندانپزشک تشخیص می‌دهد که پس از ایمپلنت نیاز به روکش موقت است، به طور مثال در مواقعی دندان‌های جلوی فرد ایمپلنت شده باشد دندانپزشک تا زمانی که ایمپلنت با استخوان جوش بخورد از روکش موقت برای بیمار استفاده می‌کند، یکی از مزایای روکش موقت این است که فرد تا زمان ساخت تاج دائمی بی‌دندان نیست.

به گفته دکتر آرش گلستانه متخصص کاشت دندان در اصفهان

روکش موقت مانند روکش‌های دائمی توانایی تحمل فشارهای بسیار را ندارند به همین علت توصیه می‌شود تا قبل از قرارگرفتن روکش‌های دائمی درون دهان از غذاهای نرم استفاده کنیم و به‌هیچ‌عنوان خوراکی های چسبنده نظیر آدامس، گز و نظیر آن را مصرف نکنید.

"آیا

کلام پایانیا

همان‌طور که در بالا گفتیم ایمپلنت پانچ یکی از انواع روش‌های منحصربه‌فرد جهت کاشت دندان و درمان بی‌دندانی است؛ اما لازمه کسب نتیجه مطلوب، مراجعه به متخصص باتجربه است، دکتر آرش گلستانه با داشتن سال‌ها تجربه در تلاش‌اند تا با استفاده از تجهیزات به‌روز دنیا، بهترین خدمات از جمله دندانپزشکی آرام بخش تحت بیهوشی در اصفهان، ایمپلنت فوری در اصفهان را به بیماران عزیز ارائه دهند.

با 8 تا از بهترین ایمپلنت های آلمانی در اصفهان آشنا شوید.
ایمپلنت با لیزر | روشی نو و جدید در عرصه دندانپزشکی | 1402