آیا ایمپلنت دندان برای بیماران دارای فشارخون امکان‌پذیر است؟

بسیاری از بیماران که به ما مراجعه می‌کنند افراد سالمند هستند و وجود فشارخون و دیابت در این افراد امری کاملاً طبیعی است، حال سؤال اینجاست کهآیا ایمپلنت دندان برای بیماران دارای فشارخون امکان‌پذیر است؟  در جواب این سؤال بایستی گفت بله و افرادی که فشارخون نیز دارند می‌توانند تحت‌نظر پزشک و مصرف به‌موقع داروها ایمپلنت انجام دهند.

حال فشارخون ممکن است برای ایمپلنت مشکلاتی ایجاد کند اما تأثیری روی پیوند ایمپلنت با استخوان ندارد، شایان‌ذکر است که عوارض جانبی فشارخون برای ایمپلنت با مراقبت و رعایت برخی نکات قابل‌کنترل است که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

مراقبت از ایمپلنت دندان برای بیماران مبتلا به فشارخون بالا

افراد مبتلا به فشارخون نسبت به سایر افراد، بیشتر در معرض خطر عفونت‌های دندانی هستند به همین علت بایستی به مراقبت های لازم بعد از عمل جراحی ایمپلنت دندان بسیار دقت کنند، در وهله‌ی اول دندانپزشکان بسیار توصیه می‌کنند که بیمار به طور منظم فشارخونش را کنترل کند. البته نکات دیگری نیز را افراد دارای فشار  برای انجام ایمپلنت دندان بایستی رعایت کنند که عبارت‌اند از:

• به بهداشت دهان و دندان خود توجه کنید و دو بار در روز دندان‌هایشان را مسواک بزنند.
  • به طور منظم جهت معاینه به دندانپزشکی‌شان مراجعه کنید.
  • قبل از اقدام به ایمپلنت دندانپزشک را در جریان مشکل و داروهایی که مصرف قرار دهند.
  • در صورت مصرف سیگار، آن را قطع کنند.
  • از محصولات ضدعفونی دهان استفاده کنند.
  • رژیم غذایی مناسب داشته باشید.

مراقبت از ایمپلنت دندان برای بیماران مبتلا به فشارخون بالا

آیا مصرف داروهای فشارخون تأثیری بر روی ایمپلنت دندان دارد؟

یکی از سؤالات پر تکرار بیماران دچار فشارخون که قصد انجام ایمپلنت را دارند این است که آیا مصرف داروهای فشارخون تأثیری بر روی ایمپلنت دندان دارد؟

در جواب این سؤال دکتر آرش گلستانه متخصص ایمپلنت در اصفهان بدین‌گونه پاسخ داده‌اند:

خیر، معمولاً داروهای فشارخون مشکلات چندانی برای ایمپلنت ندارند؛ ولی در برخی موارد ممکن است که برخی از داروها تا حدودی عملکرد ایمپلنت را با مشکل مواجه کنند که برای جلوگیری از آن اصولاً پس از ایمپلنت داروهایی تجویز می‌شود که تأثیر کمی داشته باشند.

آیا مصرف داروهای فشارخون تأثیری بر روی ایمپلنت دندان دارد؟

آیا مصرف داروهای فشارخون می‌تواند باعث بروز التهاب در دندان‌های اطراف ایمپلنت شود؟

همان‌طور که در بالا گفتیم برخی از داروهای فشارخون ممکن است عملکرد ایمپلنت را مختل کنند، به طور مثال برخی داروها روند جریان خون را در بافت دهان و دندان کاهش داده و همین امر ممکن است منجر به بروز التهاب در  اطراف ایمپلنت شود.

از دیگر مشکلاتی که ممکن است داروهای فشارخون به همراه داشته باشند خشکی دهان است که فضای دهان را برای بروز عفونت آماده می‌کند. به همین علت توصیه می‌شود قبل از هر اقدامی حتماً دندانپزشک را در جریان داروهای مصرفی خود قرار دهید.

مناسبترین روش ایمپلنت برای افراد دارای فشار خون چیست؟

بیماران دارای فشارخون می توانند از هر دو روش ایمپلنت سنتی و فوری استفاده کنند و بایستی وضعیت دهان و دندانشان ابتدا توسط دندانپزشک بررسی شود و سپس مناسبترین روش برایشان انتخاب گردد.جهت اطلاعات بیشتر می‌توانید مطلب ایمپلنت فوری در اصفهان را مطالعه نمایید.

مناسبترین روش ایمپلنت برای افراد دارای فشار خون چیست؟

کلام پایانی

ایمپلنت دندان برای بیماران دارای فشارخون یکی از مواردی است که بایستی قبل از انجام درمان به‌خوبی بررسی شود، به بیماران توصیه می‌گردد که در این باره با دندانپزشک مشورت کرده و متخصص را به طور کامل در جریان بیماری‌شان قرار دهند.

همچنین افراد مبتلا به فشارخون بایستی نسبت به دیگر افراد نسبت به نکات بهداشتی دهان و دندان دقیق‌تر بوده و به طور منظم فشار خونشان را کنترل کنند. لازم به ذکر است که قبل از انجام ایمپلنت بایستی به متخصص قلب و عروق مراجعه کنید و در صورت دریافت نامه، انجام ایمپلنت امکان‌پذیر است.

آیا انجام جراحی فک بدون ارتودنسی امکان پذیر است؟
در چه شرایطی می توان جراحی فک و بینی همزمان انجام داد؟