در چه شرایطی می توان جراحی فک و بینی همزمان انجام داد؟

بسیاری از افراد که قصد جراحی فکشان را دارند از متخصصین بسیار می‌پرسند که آیا جراحی فک و بینی همزمان امکان‌پذیر است؟ برای این سؤال نمی‌توان جواب قطعی داد و فرد ابتدا بایستی توسط متخصص معاینه شود، انجام این دو جراحی به شکل همزمان مزایا و معایبی که در ادامه آن‌ها را بررسی می‌کنیم. لازم به ذکر است که انجام این دو جراحی بسیار سخت بوده و در موارد بسیار نادر تحت‌نظر تیم پزشکی انجام می‌گیرد.

آیا جراحی فک و بینی همزمان امکان‌پذیر است؟

جراحی بین و فک هر دو بسیار سخت بوده و همین امر منجر شده تا معمولاً پزشکان آن را به‌صورت جداگانه انجام دهند، به طور مثال اگر فرد جراحی فک داشته باشد بایستی صبر کرده تا دوران نقاهت به پایان برسد و سپس برای جراحی بینی اقدام کند.

اما در برخی موارد بسیار نادر بیمار نیازمند جراحی فک بینی به‌صورت همزمان است، به طور نمونه می‌توان به افرادی اشاره کرد که پس از جراحی فک، سوراخ‌های بینی‌شان بزرگ می‌شود، در این مواقع پزشک هر دو جراحی را با هم انجام می‌دهد. لازم به ذکر است که این نوع جراحی بایستی تحت‌نظر تیم پزشکی باشد.

"آیا

چه افرادی نمی‌توانند جراحی فک و بینی را با هم انجام دهند؟

حال سؤال اینجاست که چه افراد کاندید جراحی فک و بینی به‌صورت همزمان نیستند؟

در جواب این سؤال دکتر آرش گلستانه متخصص جراحی فک و صورت در اصفهان به این‌گونه پاسخ داده‌اند:

افرادی که مبتلا به مال‌اکلوژن‌های شدید بوده و بایستی هر دو فک بالا و پایینشان تحت عمل جراحی قرار گیرد. همچنین مبتلا به مشکلات تنفسی نظیر آسم هستند کاندید‌های مناسبی برای جراحی فک و بینی همزمان نیستند.

چه افرادی نمی‌توانند جراحی فک و بینی را با هم انجام دهند؟

آیا جراحی فک و بینی همزمان باعث افزایش خطر عفونت می‌شود؟

بله جراحی فک و بینی به دلیل سخت بودن جراحی ممکن است خطر ابتلا به عفونت را افزایش دهند، زیرا در هر دو عمل نیاز به برش و باز کردن بافت بینی و دهان است و همین امر منجر به نفوذ باکتری و انواع ویروس به داخل زخم می‌شود، به همین علت دندانپزشکان توصیه می‌کنند که این دو جراحی به‌صورت جداگانه انجام گیرد. اما در صورت انجام، می‌توان باتوجه‌به نکات بهداشتی و مراقبتی خطرات احتمالی جراحی فک و بینی همزمان را کاهش داد.

"آیا

عوارض جراحی فک و بینی به‌صورت همزمان

جراحی فک و صورت همزمان مانند تمامی جراحی‌ها به دلیل وجود زخم، بخیه و برش عوارض جانبی بسیاری دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم که عبارتند از:

• افزایش خونریزی، تورم و درد
  • افزایش دوره‌ی نقاهت
  • افزایش احتمال خطر عفونی‌شدن زخم‌ها
  • کاهش حساست برخی نقاط بینی و یا فک به‌صورت موقت
  • بروز مشکلات تنفسی به طور موقت
  • مزایای همزمان جراحی فک و بینی همزمان
  • فرد یک‌بار درد، بیهوشی و دوره‌ی نقاهت را تحمل می‌کند.
  • به دلیل جراحی همزمان، تناسب بهتری به دست می‌آید.
  • وضعیت تنفسی به دلیل رفع گرفتگی بهبود پیدا می‌کند.

"عوارض

مراقبت‌های بعد از جراحی بینی و فک همزمان

نکات طلایی مراقبت‌های بعد از جراحی فک و بینی به‌صورت همزمان، از حساسیت بیشتری برخوردار است، به همین علت بایستی افراد به مراقبت‌های پس از جراحی را با دقت بیشتری انجام دهند، به طور مثال بایستی به طور منظم به متخصص خود مراجعه کنند. دیگر مراقبت‌های بسیار مهم عبارت‌اند از:

• از غذا‌های ویتأمین‌دار و نرم استفاده کنند.
  • مصرف سیگار و انواع دخانیات را تا چندین هفته ترک کنند.
  • مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها را در ساعت مقرر جدی بگیرید.
  • از کمپرس یخ برای کاهش تورم استفاده کنید.
  • از انجام فعالیت‌های سنگین تا مدتی پرهیز کنید.
  • مراقب صورتتان باشید که به آن ضربه وارد نشود.

"مراقبت‌های

سخن پایانی

انجام جراحی فک و بینی همزمان یکی از انواع جراحی‌های بسیار سخت است که نیازمند پزشک مجرب و مراقبت‌های خاص هست، لازم به ذکر است که هر دو جراحی بسیار سخت بوده و همین امر منجر شده تا اغلب متخصصین جراحی فک و بینی به‌صورت جداگانه انجام دهند، زیرا میزان خونریزی، تورم و درد در این نوع جراحی بسیار زیاد بوده و دوران نقاهت نیز طولانی می‌شود، به همین علت در موارد بسیار کم انجام می‌شود. جهت جراحی فک صورت کشیده لینک فوق را مطالعه نمایید

آیا ایمپلنت دندان برای بیماران دارای فشارخون امکان‌پذیر است؟
با 8 تا از بهترین ایمپلنت های آلمانی در اصفهان آشنا شوید.