ایمپلنت های ساب پریوستئال، راه حلی برای استخوان فک محدود

بدون دیدگاه
مقالات
ایمپلنت های ساب پریوستئال، راه حلی برای استخوان فک محدود | دکتر آرش گلستانه

در حوزه سلامت و ترمیم دندان، ایمپلنت‌های دندانی، به‌عنوان یک چراغ امید برای بسیاری از افرادی که با چالش ازدست‌دادن دندان مواجه هستند، قرار می‌گیرد. در میان گزینه‌های مختلف موجود، ایمپلنت‌های ساب پریوستئال، به‌عنوان یک انتخاب متمایز ظاهر می‌شوند، به‌ویژه برای کسانی که ممکن است استخوان فک سالم کافی برای حمایت از ایمپلنت‌های سنتی نداشته باشند و یا نمی‌توانند یا نمی‌خواهند تحت عمل بزرگ کردن استخوان قرار گیرند.

در این متن از سایت دکتر آرش گلستانه، به بررسی تفاوت‌های ظریف ایمپلنت‌های ساب پریوستال می‌پردازیم و یک نمای کلی جامع را باهدف افرادی که این راه‌حل ابتکاری را در نظر می‌گیرند، ارائه می‌دهیم. از درک اینکه ایمپلنت‌های ساب پریوستال چیست و شناسایی کاندیدهای ایده‌آل گرفته تا بررسی پیچیدگی‌های رویه و سنجش فواید در برابر خطرات احتمالی، در این متن تلاش شده تا خوانندگان را با دانش موردنیاز برای تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد گزینه‌های سلامت دندان خود برساند.

تماس با ما

نوآوری های هیجان انگیز ایمپلنت های دندانی در سال 2024

ایمپلنت ساب پریوستئال چیست؟

ایمپلنت‌های ساب پریوستئال، یک روش دندانپزشکی تخصصی است که برای افرادی طراحی شده است که ممکن است به دلیل تراکم یا حجم ناکافی استخوان در فک، کاندیدای مناسبی برای ایمپلنت‌های اندوستئال سنتی نباشند. برخلاف ایمپلنت‌های اندوستئال که مستقیماً در استخوان فک قرار می‌گیرند، ایمپلنت‌های ساب پریوستال، در بالای استخوان اما زیر بافت لثه قرار می‌گیرند. این قرارگیری منحصربه‌فرد، آنها را به انتخابی ایده‌آل برای بیمارانی تبدیل می‌کند که به دلایل پزشکی یا شخصی نمی‌توانند تحت عمل بزرگ کردن استخوان قرار گیرند.

ساختار ایمپلنت ساب پریوستئال، معمولاً شامل یک قاب فلزی است که به‌صورت سفارشی ساخته می‌شود تا راحت و مطمئن روی استخوان فک قرار گیرد. این قاب دارای پایه‌های متعددی است که از طریق لثه بیرون‌زده و به‌عنوان لنگر برای قراردادن پروتزهای دندان، مانند تاج یا بریج عمل می‌کنند. مواد مورداستفاده برای ایمپلنت‌های ساب پریوستال، زیست‌سازگار هستند و تیتانیوم به دلیل استحکام، دوام و توانایی ادغام خوب با بافت‌های بیولوژیکی، بدون ایجاد واکنش‌های نامطلوب، رایج‌ترین آنهاست.

ایمپلنت‌های دندانی: آیا آنها آینده دندانپزشکی هستند؟

تمایز بین ایمپلنت‌های ساب پریوستئال و اندوستئال، برای درک کاربرد مناسب و مزایای بالقوه هر کدام بسیار مهم است. درحالی‌که ایمپلنت‌های اندوستئال، به طور گسترده مورداستفاده قرار می‌گیرند و استاندارد طلایی برای جایگزینی دندان در نظر گرفته می‌شوند، اما برای کاشت موفقیت‌آمیز و ادغام استخوانی (فرایندی که طی آن ایمپلنت با استخوان ترکیب می‌شود) به سطح معینی از تراکم استخوان نیاز دارند. ایمپلنت‌های ساب پریوستئال، این نیاز را با قراردادن در بالای استخوان دور می‌زنند و جایگزین مناسبی برای بیمارانی است که در غیر این صورت ممکن است گزینه‌های محدودی داشته باشند.

ایمپلنت های ساب پریوستئال چیست؟ | دکتر آرش گلستانه

درک ماهیت، ساختار و قرارگیری ایمپلنت‌های ساب پریوستال، اولین قدم برای بررسی اینکه آیا ممکن است راه‌حل مناسبی برای نیازهای ترمیم دندان فرد باشد یا خیر است. با پیشرفت فناوری دندان و تکنیک‌های جراحی، ایمپلنت‌های ساب پریوستئال، به گزینه‌ای دردسترس‌تر و مؤثرتر برای رسیدگی به مسائل پیچیده دندان تبدیل شده‌اند و پایه‌ای برای سلامت دهان و دندان جدید و بهبود کیفیت زندگی فراهم می‌کنند.

کاندیدای ایده‌آل برای ایمپلنت‌های ساب پریوستال

شناسایی کاندیدای ایده‌آل برای ایمپلنت‌های ساب پریوستئال، گامی حیاتی در تضمین موفقیت و طول عمر این روش ترمیم دندان است. این ایمپلنت‌ها، به‌ویژه برای افرادی مناسب هستند که با چالش‌های خاصی روبرو هستند که آنها را نامزد ایده‌آلی برای راه‌حل‌های کاشت سنتی، مانند ایمپلنت‌های اندوستال نمی‌کند. در اینجا معیارهایی وجود دارد که به تعیین اینکه آیا یک فرد ممکن است کاندیدای ایده‌آل برای ایمپلنت‌های ساب پریوستال باشد یا خیر، آمده است:

شرایط لازم برای کاشت ایمپلنت

تراکم یا حجم ناکافی استخوان فک:

شاخص اولیه برای درنظرگرفتن ایمپلنت‌های ساب پریوستئال، فقدان استخوان فک کافی است. این وضعیت ممکن است به دلیل عوامل مختلفی از جمله، ازدست‌دادن طولانی‌مدت دندان، بیماری پریودنتال یا تحلیل استخوان مرتبط با سن باشد. بیمارانی که استخوان کافی برای حمایت از ایمپلنت‌های اندوستئال ندارند و نمی‌توانند یا نمی‌خواهند تحت عمل پیوند یا تقویت استخوان قرار گیرند، ممکن است ایمپلنت‌های ساب پریوستال را جایگزین مؤثری بدانند.

دکتر آرش گلستانه | متخصص ایمپلنت و جراحی فک در اصفهان ارائه دهنده ایمپلنت دیجیتال

ایمپلنت فک چیست؟

شرایط پزشکی برای جلوگیری از پیوند استخوان:

برخی از بیماران ممکن است، شرایط پزشکی داشته باشند یا از داروهایی استفاده کنند که رشد استخوان را مهار می‌کند یا جراحی‌های پیوند استخوان را خطرناک می‌کند. برای این افراد، ماهیت کمتر تهاجمی کاشت ایمپلنت ساب پریوستئال، می‌تواند مسیر ایمن‌تری برای ترمیم دندان ارائه دهد.

به دنبال راه‌حلی کمتر تهاجمی:

بیمارانی که روش جراحی کمتر تهاجمی را ترجیح می‌دهند، ممکن است ایمپلنت ساب پریوستال را انتخاب کنند. درحالی‌که هنوز نیاز به جراحی دارد، فرایند کاشت ایمپلنت ساب پریوستئال، معمولاً پیچیده‌تر از روش‌های تقویت استخوان موردنیاز برای آماده‌سازی فک برای ایمپلنت‌های سنتی است.

بهترین روش های کاشت ایمپلنت

فواید روانی و سلامتی ایمپلنت ساب پریوستئال:

این ایمپلنت‌ها می‌توانند افزایش قابل‌توجهی در عزت‌نفس و راحتی برای کسانی که برای مدت طولانی با مشکلات دندانی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، ارائه دهد.

کاندیدای ایده‌آل بودن، فراتر از الزامات فیزیکی است و انگیزه و آمادگی روان‌شناختی بیمار برای این روش را در بر می‌گیرد. نامزدهای احتمالی باید انتظارات واقع‌بینانه‌ای در مورد نتایج داشته باشند، به مراقبت‌های لازم قبل و بعد از عمل متعهد باشند و از مزایا و خطرات مرتبط با ایمپلنت‌های ساب پریوستال آگاه باشند.

ارزیابی کامل توسط یک متخصص دندانپزشکی، شامل بررسی جامع تاریخچه پزشکی بیمار، سلامت دندان و ارزیابی تراکم استخوان، برای تعیین مناسب‌بودن ایمپلنت‌های ساب پریوستال ضروری است. این مشاوره و بررسی، تضمین می‌کند که هر بیمار مناسب‌ترین و مؤثرترین طرح درمانی را برای نیازهای منحصربه‌فرد خود برای ترمیم دندان دریافت می‌کند.

مزایای ایمپلنت های ساب پریوستئال | دکتر آرش گلستانه در اصفهان

فرایند دریافت ایمپلنت ساب پریوستئال

کاشت ایمپلنت ساب پریوستئال شامل چندین مرحله ضروری است که با مشاوره و معاینه اولیه شروع می‌شود.
مراحل انجام ایمپلنت دندان

مشاوره و معاینه اولیه

در طول مشاوره اولیه، دندانپزشک شما به طور کامل سلامت دهان و دندان شما را بررسی می‌کند و ارزیابی می‌کند که آیا شما کاندید مناسبی برای ایمپلنت‌های ساب پریوستئال هستید یا خیر. این ممکن است شامل گرفتن اشعه ایکس یا تصویربرداری سه‌بعدی، برای ارزیابی ساختار استخوان و تعیین محل بهینه برای ایمپلنت باشد.

در طول معاینه، دندانپزشک شما همچنین در مورد سابقه دندانی شما و هرگونه نگرانی یا سؤالی که ممکن است داشته باشید، صحبت خواهد کرد. آنها مزایا و خطرات مرتبط با ایمپلنت‌های ساب پریوستئال و همچنین نتیجه مورد انتظار و روند بهبودی را توضیح خواهند داد.

علاوه بر این، دندانپزشک برای درک نیازها و اهداف خاص شما برای ایمپلنت، وقت می‌گذارد. آنها عواملی مانند سلامت کلی، تراکم استخوان و وضعیت لثه شما را در نظر می‌گیرند تا تعیین کنند که آیا ایمپلنت‌های ساب پریوستال انتخاب مناسبی برای شما هستند یا خیر.

روش جراحی

هنگامی که مشخص شد ایمپلنت‌های ساب پریوستال انتخاب مناسبی برای شما هستند، عمل جراحی برنامه‌ریزی می‌شود. قبل از جراحی، دندانپزشک شما دستورالعمل‌های دقیقی را در مورد نحوه آماده‌سازی، از جمله هر گونه تنظیم ناشتا بودن یا داروی ضروری به شما ارائه می‌دهد.

در روز جراحی، برای اطمینان از راحتی شما در طول عمل، بی‌حسی موضعی به شما داده خواهد شد. دندانپزشک یک برش در لثه شما ایجاد می‌کند تا استخوان فک زیرین نمایان شود. این مرحله به آنها اجازه می‌دهد تا یک محل دقیق و مطمئن، برای ایمپلنت ساب پریوستال، ایجاد کنند.

ایمپلنت بدون جراحی

چارچوب سفارشی که به طور خاص برای تناسب با استخوان فک شما طراحی شده است، به‌دقت روی استخوان قرار می‌گیرد و محکم می‌شود. دندانپزشک اطمینان حاصل می‌کند که ایمپلنت پایدار است و به‌درستی با دندان‌های طبیعی شما هماهنگ است تا عملکرد و زیبایی بهینه داشته باشد.

پس از اینکه ایمپلنت در جای خود قرار گرفت، لثه‌ها بخیه می‌شوند تا بهبود حاصل شود. دندانپزشک شما ممکن است پروتزهای موقتی را در اختیار شما قرار دهد تا در طول دوره بهبودی استفاده کنید تا اطمینان حاصل شود که می‌توانید عملکرد و ظاهر طبیعی دهان خود را حفظ کنید.

ایمپلنت دندان بهتر است یا پروتز

ریکاوری و مراقبت‌های پس از آن

پس از جراحی، پیروی از دستورالعمل‌های دندانپزشک، برای مراقبت‌های بعد از عمل، بسیار مهم است. این ممکن است شامل مصرف داروهای تجویز شده برای مدیریت درد و جلوگیری از عفونت باشد. همچنین به شما توصیه می‌شود، با مسواک‌زدن و نخ دندان کشیدن در اطراف ناحیه ایمپلنت، بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید.

دکتر آرش گلستانه: در طول دوره نقاهت، پیروی از رژیم غذایی نرم برای جلوگیری از واردکردن فشار غیرضروری به محل ایمپلنت بسیار مهم است. دندانپزشک لیستی از غذاها و نوشیدنی‌های توصیه شده برای مصرف در این مدت را در اختیار شما قرار می‌دهد.

دکتر آرش گلستانه

قرارهای منظم پیگیری، برای نظارت بر پیشرفت شما و اطمینان از بهبودی مطلوب، برنامه‌ریزی می‌شود. دندانپزشک شما ثبات ایمپلنت را بررسی می‌کند و هر گونه تنظیمات لازم را برای اطمینان از موفقیت طولانی‌مدت آن، انجام می‌دهد.

با گذشت زمان، با ادغام ایمپلنت با استخوان فک، به‌تدریج عملکرد کامل دهان را به دست خواهید آورد و از مزایای لبخند ترمیم شده لذت خواهید برد. با مراقبت و نگهداری مناسب، ایمپلنت‌های ساب پریوستال می‌توانند، سال‌ها دوام بیاورند و راه‌حلی بادوام و طبیعی برای دندان‌های ازدست‌رفته در اختیار شما قرار دهند.

نکات طلایی برای مراقبت بعد از جراحی فک

فرایند دریافت ایمپلنت ساب پریوستئال | دکتر آرش گلستانه در اصفهان

آیا شما کاندیدای خوبی برای روش ایمپلنت ساب پریوستال یا اندوستال هستید؟

اگر دندان‌ها و استخوان فک سالمی دارید، ایمپلنت اندوستال گزینه مناسب‌تری است. آنها امن هستند، طبیعی به نظر می‌رسند و می‌توانند یک‌عمر دوام بیاورند. بااین‌حال، اگر استخوان فک شما تا حدودی فرسایش یافته باشد، ممکن است هنوز کاندیدای عالی برای ایمپلنت‌های ساب پریوستال باشید که مزایای زیادی را به خود اختصاص می‌دهند.

مهم نیست که کدام مسیر را انتخاب می‌کنید، کاشت دندان مزایای بی‌شماری دارد. چه یک‌دندان ازدست‌رفته، چند دندان ازدست‌رفته یا پوسیدگی شدید دندان داشته باشید، ایمپلنت می‌تواند اعتمادبه‌نفس و لبخند شما را بازگرداند. ایمپلنت‌ها همچنین می‌توانند تراکم استخوان شما را حفظ کرده و از مشکلات اضافی سلامت دندان جلوگیری کنند.

چه به یک ایمپلنت ساده، تقویت استخوان یا بازسازی کامل دهان نیاز داشته باشید، دکتر آرش گلستانه، این تخصص را دارد که لبخندی را که در رؤیای آن بودید به شما هدیه دهد.

اگر به کاشت ایمپلنت دندان فکر می‌کنید؛ اما مطمئن نیستید که کدام نوع برای شما مناسب است، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید، این است که با یک دندانپزشک ماهر که در این روش تخصص دارد، صحبت کنید. ممکن است دریابید که راه‌حلی عالی‌تر از آنچه فکر می‌کردید در دسترس تر است.

آیا جراحی فک ارزش ریسک کردن دارد؟

خطرات و عوارض بالقوه ایمپلنت ساب پریوستئال

مانند هر روش جراحی، ایمپلنت‌های ساب پریوستال، دارای خطرات و عوارض احتمالی خاصی هستند که بیماران باید از آنها آگاه باشند. بااین‌حال، توجه به این نکته مهم است که این خطرات نسبتاً نادر هستند و اغلب می‌توان با مراقبت و توجه مناسب به طور مؤثر مدیریت کرد.

درد و ناراحتی بعد از ایمپلنت دندان

یکی از شایع‌ترین عوارض جانبی که بعد از جراحی ایمپلنت ساب پریوستال تجربه می‌شود، تورم است. این یک پاسخ طبیعی بدن به این روش است و معمولاً در عرض چند روز فروکش می‌کند. علاوه بر تورم، برخی از بیماران همچنین ممکن است در ناحیه‌ای که ایمپلنت گذاشته شده است، ناراحتی یا درد داشته باشند. این عوارض جانبی را می‌توان با داروهای ضددرد مناسب و با پیروی از دستورالعمل‌های مراقبت پس از عمل که توسط دندانپزشک ارائه می‌شود، کنترل کرد.

یادآوری این نکته مهم است که اگرچه این عوارض جانبی ممکن است ناراحت‌کننده باشند، اما معمولاً موقتی هستند و نباید باعث نگرانی قابل‌توجهی شوند. بااین‌حال، اگر درد طولانی یا شدید را تجربه کردید، مهم است که دراسرع‌وقت برای ارزیابی بیشتر با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

مراقبت های بعد از ایمپلنت

مقابله با عوارض ایمپلنت ساب پریوستئال

در موارد نادر، ممکن است پس از جراحی ایمپلنت ساب پریوستال، عوارضی ایجاد شود. یکی از عوارض احتمالی، عفونت است. اگرچه در حین عمل تمام اقدامات احتیاطی برای جلوگیری از عفونت انجام می‌شود، اما هنوز احتمال آن وجود دارد. در صورت مشاهده هر گونه علائم عفونت، مانند افزایش تورم، قرمزی، یا ترشح از محل جراحی، بسیار مهم است که فوراً با دندانپزشک خود تماس بگیرید. درمان سریع با آنتی‌بیوتیک‌ها می‌تواند به رفع عفونت و جلوگیری از عوارض بیشتر کمک کند.

یکی دیگر از عوارض احتمالی، آسیب عصبی است. روش ایمپلنت ساب پریوستال، شامل قراردادن چارچوب ایمپلنت، نزدیک به اعصاب زیرین فک است. درحالی‌که تمام تلاش‌ها برای جلوگیری از آسیب عصبی انجام می‌شود، ممکن است در طول جراحی اعصاب تحت‌تأثیر قرار گیرند. اگر در ناحیه اطراف ایمپلنت دچار بی‌حسی، سوزن‌سوزن‌شدن یا ازدست‌دادن حس شدید، مهم است که فوراً به دندانپزشک خود اطلاع دهید. آنها وضعیت را ارزیابی کرده و بهترین اقدام را برای رسیدگی به آسیب عصبی تعیین می‌کنند.

شکست چارچوب، یکی دیگر از عارضه‌های نادر است که ممکن است با ایمپلنت‌های ساب پریوستال رخ دهد. این چارچوب، برای ایجاد پشتیبانی و پایداری برای ایمپلنت طراحی شده است، اما در برخی موارد ممکن است شل شود یا از جای خود خارج شود. در صورت مشاهده هرگونه حرکت یا بی‌ثباتی در ایمپلنت، ضروری است که فوراً با دندانپزشک خود تماس بگیرید. آنها وضعیت را ارزیابی می‌کنند و گام‌های مناسب را برای اصلاح شکست چارچوب و اطمینان از موفقیت طولانی‌مدت ایمپلنت تعیین می‌کنند.

مهم است که به یاد داشته باشید درحالی‌که عوارض ممکن است رخ دهد، میزان موفقیت کلی ایمپلنت‌های ساب پریوستال، بالا است. با پیروی دقیق از دستورالعمل‌های دندانپزشک خود و جلب‌توجه سریع برای هر گونه نگرانی یا مشکل، می‌توانید خطر عوارض را به حداقل برسانید و از مزایای لبخند ترمیم شده و بهبود عملکرد دهان لذت ببرید.

حفظ دندان بهتر است یا کاشت ایمپلنت

برآورد هزینه ایمپلنت ساب پریوستئال

هزینه ایمپلنت ساب پریوستئال | دکتر آرش گلستانه

هزینه ایمپلنت‌های ساب پریوستال بسته به عواملی مانند پیچیدگی مورد، تعداد ایمپلنت‌های موردنیاز و موقعیت جغرافیایی می‌تواند متفاوت باشد. برای به‌دست‌آوردن تخمین دقیق بر اساس نیازهای خاص خود، مشورت با دندانپزشک ضروری است.

هنگام تخمین هزینه ایمپلنت ساب پریوستال، مهم است که اجزای مختلف درگیر را در نظر بگیرید. هزینه معمولاً شامل، مشاوره اولیه، خود جراحی ایمپلنت، هر گونه روش پیوند استخوان لازم قبل از ایمپلنت، ساخت چارچوب سفارشی و قراردادن دندان‌های جایگزین است. هر یک از این مراحل برای اطمینان از موفقیت فرایند کاشت نیاز به تخصص و دقت دارد.

پیچیدگی پرونده، نقش مهمی در تعیین هزینه دارد. اگر بیمار تراکم استخوان کافی یا محدودیت‌های آناتومیکی نداشته باشد، ممکن است برای ایجاد یک‌پایه مناسب برای ایمپلنت، اقدامات اضافی مانند پیوند استخوان لازم باشد. این روش‌های اضافی، می‌تواند هزینه کلی درمان را افزایش دهد.

علاوه بر این، تعداد ایمپلنت‌های موردنیاز نیز بر هزینه آن تأثیر می‌گذارد. برخی از افراد ممکن است تنها به یک ایمپلنت برای جایگزینی دندان ازدست‌رفته نیاز داشته باشند، درحالی‌که برخی دیگر ممکن است برای بازگرداندن قوس کامل دندان به چندین ایمپلنت نیاز داشته باشند. هرچه ایمپلنت‌های بیشتری موردنیاز باشد، هزینه آن بیشتر خواهد بود.

در نهایت، موقعیت جغرافیایی، می‌تواند بر هزینه ایمپلنت‌های ساب پریوستال، تأثیر بگذارد. هزینه‌های دندانپزشکی، می‌تواند به طور قابل‌توجهی، از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت باشد. عواملی مانند هزینه زندگی و رقابت همگی می‌توانند بر قیمت نهایی تأثیر بگذارند.

قیمت ایمپلنت دندان در اصفهان

آشنایی با پوشش بیمه‌ای ایمپلنت ساب پریوستئال

درحالی‌که ارائه‌دهندگان بیمه تکمیلی ممکن است، بخشی از هزینه ایمپلنت‌های دندان سنتی را پوشش دهند، پوشش ایمپلنت‌های ساب پریوستال ممکن است متفاوت باشد. مهم است که با شرکت بیمه خود بررسی کنید تا مشخص شود آیا آنها پوشش یا کمکی برای این نوع خاص از ایمپلنت ارائه می‌دهند یا خیر.

پوشش بیمه‌ای ایمپلنت‌های ساب پریوستئال، اغلب به قرارداد بین ارائه‌دهنده بیمه و بیمه‌شونده بستگی دارد. برخی از طرح‌های بیمه ممکن است بخشی از هزینه را پوشش دهند، درحالی‌که برخی دیگر ممکن است هیچ پوششی را ارائه نکنند. بسیار مهم است که بیمه‌نامه خود را به‌دقت بررسی کنید و با ارائه‌دهنده بیمه خود مشورت کنید تا میزان پوشش ایمپلنت‌های ساب پریوستئال را درک کنید.

علاوه بر این، توجه به این نکته مهم است که حتی اگر پوشش بیمه‌ای در دسترس باشد، باز هم ممکن است هزینه‌هایی از جیب شما وجود داشته باشد. این هزینه‌ها می‌تواند شامل فرانشیزها، پرداخت‌های مشترک و هر هزینه‌ای باشد که بیش از حد پوشش بیمه باشد. توصیه می‌شود این هزینه‌های احتمالی را با دندانپزشک و ارائه‌دهنده بیمه خود در میان بگذارید تا درک روشنی از مسئولیت‌های مالی خود داشته باشید.

ایمپلنت دندان با بیمه در اصفهان

چه چیزی ایمپلنت‌های ساب پریوستئال را با ایمپلنت‌های دندان سنتی متمایز می‌کند؟

ایمپلنت‌های ساب پریوستئال با ایمپلنت‌های اندوستئال سنتی، در درجه اول از نظر قرارگیری و مناسب‌بودن برای بیماران، متفاوت هستند. درحالی‌که ایمپلنت‌های اندوستئال، مستقیماً در استخوان فک قرار می‌گیرند، ایمپلنت‌های ساب پریوستال، در بالای استخوان فک اما در زیر بافت لثه قرار می‌گیرند. این آنها را به گزینه‌ای مناسب برای بیمارانی تبدیل می‌کند که تراکم استخوان فک کافی ندارند و کاندید عمل تقویت استخوان نیستند یا می‌خواهند از آن اجتناب کنند.

ایمپلنت کره ای یا سوئیسی؟ کدام بهتر است؟

ماندگاری ایمپلنت ساب پریوستئال چقدر است؟

ماندگاری ایمپلنت ساب پریوستئال | مطب ایمپلنت دکتر آرش گلستانه در اصفهان

با مراقبت و نگهداری مناسب، ایمپلنت‌های ساب پریوستال، می‌توانند سال‌ها دوام بیاورند و در برخی موارد می‌توانند راه‌حلی مادام‌العمر باشند. طول عمر آنها به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله اقدامات بهداشت دهان و دندان بیمار، معاینات منظم دندانپزشکی، و اجتناب از عاداتی که می‌تواند به ایمپلنت آسیب برساند، مانند سیگارکشیدن یا جویدن اجسام سخت.

دوام ایمپلنت دندان سنتی

آیا ایمپلنت‌های ساب پریوستئال ایمن هستند؟

بله. ایمپلنت‌های ساب پریوستئال، برای اکثر بیماران بی‌خطر در نظر گرفته می‌شوند. آنها از مواد زیست‌سازگار، مانند تیتانیوم ساخته شده‌اند که به‌خوبی توسط بدن تحمل می‌شود و خطر ردشدن آن پایین است. مانند هر عمل جراحی، خطراتی نیز وجود دارد، اما این خطرات با انتخاب صحیح بیمار، تکنیک‌های جراحی و مراقبت‌های بعد از عمل به حداقل می‌رسد.

ایمپلنت ناموفق دندان | علل و راه های درمان

زمان نقاهت جراحی ایمپلنت ساب پریوست چقدر است؟

زمان بهبودی، بسته به سلامت فرد، پیچیدگی عمل جراحی و میزان رعایت دستورالعمل‌های مراقبت‌های بعد از عمل، می‌تواند متفاوت باشد. به‌طورکلی، بیماران می‌توانند تا چند روز پس از عمل، انتظار تورم و ناراحتی داشته باشند و در هفته اول بهبود قابل‌توجهی داشته باشند. روند بهبودی کامل، تا زمانی که پروتز دندان متصل شود، ممکن است چند هفته تا چند ماه طول بکشد.

یادداشتی از مرکز ایمپلنت دکتر آرش گلستانه

دکتر آرش گلستانه | متخصص جراحی دهان، فک و صورت اصفهان

در نتیجه، ایمپلنت‌های ساب پریوستئال، راه‌حلی امیدوارکننده را برای افرادی ارائه می‌دهند که به دلیل تراکم ناکافی استخوان فک یا سایر محدودیت‌ها، با مشکلات کاشت دندان سنتی مواجه هستند. با درک جنبه‌های منحصربه‌فرد ایمپلنت‌های ساب پریوستئال، از ساختار و فرایند نصب آن‌ها گرفته تا مزایا و خطرات بالقوه‌شان، بیماران می‌توانند تصمیمات آگاهانه‌ای در مورد گزینه‌های سلامت دندان خود بگیرند.

این ایمپلنت‌ها، نه‌تنها جایگزین مناسبی برای کسانی هستند که به دنبال بهبود عملکرد دهان و زیبایی هستند، بلکه پتانسیل افزایش قابل‌توجهی در کیفیت زندگی و اعتمادبه‌نفس دارند. اگر به کاشت ایمپلنت ساب پریوستال فکر می‌کنید، بسیار مهم است که با یک متخصص دندانپزشکی مشورت کنید که می‌تواند نیازهای خاص شما را ارزیابی کند و شما را در طول فرایند برای دستیابی به بهترین نتایج ممکن راهنمایی کند.

با مراقبت و توجه مناسب، ایمپلنت‌های ساب پریوستئال می‌توانند، راه‌حلی بادوام و مؤثر برای بازگرداندن لبخند شما و بهبود سلامت کلی شما باشند.

نوشتهٔ پیشین
ایمپلنت زیگوماتیک و مزایای آن
نوشتهٔ بعدی
ایمپلنت تیتانیومی: حقایقی باید بدانید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست